Underbara minnen

Båten knarrar. Jag ryser till. Ligger inne i en koj. Det är fuktigt kallt och jag hör slag från en tamp som slår hårt hårt mot båtens kant. Inte så romantiskt... Hela kroppen känns tung och trött. Jag längtar efter min egen säng...

Plödsligt, jag väcks upp ur min halvsovande dvala. Hörde jag rätt? Ja. Det är valar jag hör. Jag håller andan och om jag skulle haft möjlighet skulle jag spänt öronen som en liten kanin. Det hörs igen! Ljud från en större val! Jag hör Emma skrika till där uppe. "Woohooo! Val!!!"

Jag har plödsligt massor av endorfiner i kroppen och märker inte att jag är inpackad som en liten eskimo i lager på lager metoden,  (då var det senaste grejen och ansågs så coolt.) Över detta en STOOR flytoverall. Ändå totalt fuktig. Så måste jag ta på mig livlinavästen... Allt är blött.

Tillslut kånkar jag mig upp...på lätta ben i en mycket sne båt, den näst intill ligger i vattnet, det går fort fort... Det första jag känner när jag kommer upp är hur otroligt friska nästan lite ljumna vindar kraftigt möter mitt ansikte. Härligt. Jag lever.
Det tar inte lång tid. "Titta!" Nära, nära pluppsar många fantastiska grindvalar fram. Otroligt vackra. Vilka skönheter! Vilket paradis vi lever i... Verkliga sjöjungfrur! Jag känner glädjerus genom hela kroppen. Allt känns underbart. Nu vet jag att vad jag väntat på -var värt det. Ett minne för livet.
 
Detta var det första mötet jag haft med grindvalar, ca 7 år sedan. Otroligt oförglömligt. Vad jag inte visste då, var att så mycket bättre, skulle det bli...

 Jag skulle kunna kalla det som komma skulle var... "passiontillstånd tillsammans med valar".

<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0