Lite tankar... ;)

Idag känns det en stor del tungt. Min farbrors flickvän Birgit, världens snällaste själ, är mycket mycket sjuk. Det känns i min mage varje gång jag tänker på henne. Hon är på sjukhus, och det ser väldigtt illa ut. Troligen har det  gått alldeles för långt, det finns inte mycket man kan göra. Massa minnen väcks inom mig. Snälla sockersöta Birgit. Hon fick mig att sakna någon väldigt mycket.

Har man älskat någon på riktigt. Kan ingen någonsin ta bort det. En del säger att DÖDEN förstör kärleken. Det anser inte jag. Vad vet vi? En del har sin tro. Många har den. En del säger att vi inte vet något... Det är OCKSÅ en tro...att vi blir jord, bara försvinner.



Hur det än är med kärleken och döden. De som finns kvar när någon dör - minns alltid. Kärleken dör inte. Jag är övertygad. Och den som dött... Vi vet ju inget om VAR själen "försvinner".

Vi vet så lite. Ganska mycket, men ändå är detta "ganska mycket" obeskrivligt lite jämfört med oändligheten. Lyssna bara på ordet - oändligt. Ogripbart. Så långt kan vi inte tänka. Våra jordeliv har en början och ett slut. Hela vårt system fungerar så, som en saga. Vi måste inte förstå allting. Man blir troligen inte gladare då.

Men solen skiner och det är UNDERBART! Vårkänslor! Snart är det glassväder... Åååh vad härligt! Funderar om Elora är med barn, hihi. Söta lilla katt <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0