Mina vita lamm

Jag sitter högt uppe på en kulle, det gör jag ibland.
Den är grön, massa grönt gräs, så grönt det bara kan vara. Frodigt. Man skulle helst vilja vara en ko. Vara ute på de gröna ängarna, bara njuta av att finnas till och rulla sig. Lyssna på alla ljud. Människan kallar det för yoga NIDRA, jag kallar det för... jaa, kanske något fint men det spelar ingen roll. Vad man än kallar det för så är det underbart att kunna vara i det tillståndet. SÅ underbart!

Uppe på denna kullen, omgiven av detta frodiga gräs, samt MASSOR av gula maskrosor brukar jag sitta brevid ett stort träd. En ek. Min kompisek, eken.

Massa utsikt finns på kullen. Utsikt över ett ofattbart landskap, där många får betar och kanske tusen små ulliga helvita små lamm springer omkring. De gör skrumpsprång. Det är underbart vackert. Lammen är så söta, man vill bara ha dem i famnen hela tiden. Och det bästa är, att de springer upp till mig heela tiden! De fyller på med energi. Suger på min mina fingrar, vill bara vara där med mig. Bara vara. Underbara vänner - mina vita lamm.

Jag tänker ofta på dem. De bara ploppar upp ur mitt undermedvetna. De vill säga mig något speciellt. VAD är svårt att säga. Men de ger frid och är enormt underbara. Förgyller livet. Alla borde ha en grön kulle med vita lamm.

<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0