Ett monster!

Solen skiner. Det är inte varmt, nu har det nått graden av energi att jag kallar det för hett. Jag, pappa och min syster är mitt ute i atlanten i vår tuffa, starka gummibåt. Vi befinner oss en liten bit utanför azorerna. Humöret är lätt, men ett tryck av hopplöshet finns där under ytan...

Många många veckor har gått, än så länge inte ett spår av en kaskelot. "Vart skall vi åka?" Säger någon. Vi bestämmer oss för att åka lite österut. Känslan är... nja det kommer inte bli någon val.

Plödsligt ser JAG en JÄTTESTOR stjärt komma upp som i slowmotion ur havet. Jag tror inte det är sant. Blir stum, men bara en halv sekund. Sedan skriker jag som en stucken gris "Ett monster!! En VAL!! EN VAL!!!" Pappa tittar, Birgitta med... De ser den stora vågen.

Detta var fortsättningen av äventyret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0